Followers

Friday, January 29, 2010

Bila Perempuan Mengurat Lelaki

Baru-baru ni  ada kuar kat Berita Harian kan pasal Perigi Cari Timba di akhbar sisipan Ratu...sapa ingat lagi?ala....yang ada interview aku tu....(saje je nak kepoh!!...) kalau tak ingat sila klik kat sini. Bukan apa aku ada cakap kat situ, benda Perigi Cari Timba ni taklah pelik dan sepatutnya tidak boleh dipandang serong oleh masyarakat kita....kerana situasi ni dah berlaku sejak zaman Rasulullah SAW. Betul tak??

Tup-tup hari ni (28/1/10) anak sulung (lelaki) yang baru masuk Tingkatan 1 balik dari sekolah menunjukkan nota kecil pemberian si gadis kat sekolah dia...Sebenarnya semalam dia ada citer ngan aku dia ada dapat 3 surat kecil daripada 3 orang gadis yang dia tak berapa kenal kat sekolah dia tu lah. Tapi dia dah mengtongsampahkan surat-surat tu...malas nak layan katanya...(pergh bangga juga aku...) bukan bangga sebab ramai nak berkenalan...tapi bangga sebab dia tak layan....then aku cakap...kenapa buang...nanti kalau dapat lagi tunjukkan kat mama...mama nak tengok...

So, kebetulannya hari ni dia dapat lagi nota kecil daripada salah seorang pompuan yg pernah bagi dia surat tu...simple aje budak tu tulis..Mir (merujuk kepada anak aku Mir Afiq Shahmie) nape x balas surat saya? awak balas la...please...saya cuma nak berkawan dengan awak...

Emmm.....apa respond you all kalau anak dapat surat macam ni...Aku? gelak-gelak aje...siap cakap hensem sangat ke anak mama ni sampai ramai nak berkenalan?? Dia sengeh aje. Tapi aku suruh dia buat tak layan aje...dan tanya dia..."Apa yang aweks tu pandang kat ami ni??" "ami ada usik diaorang ke??" dia geleng kepala...aku sengeh aje...dalam hati aku kata anak aku ni kecil lagi...mimpi basah pun belum lagi!!hahaha...kalau tengok dia ngan adik dia bermain...mengalahkan budak kecik...menjerit-jerit macam orang pompuan. Kalau malam-malam tu nak ambil barang ke, kain ke kat tingkat atas...mesti nak suruh adik dia temankan. Penakut yang amat!!Mcm tak caya dah ada orang minat.

Tapi herans gak tengok  budak-budak pompuan sekarang. Daring ke...berani ke...aku tak pasti la..Tapi aku dulu malu yang amat kalau nak bagi budak lelaki surat. Kalau minat tu diam-diam aje...paling-paling berani pun jeling dari jauh ...Ni kes dah masuk U ni...masa sekolah menengah dulu sekolah semua pompuan, takde lelaki...! tu yang jadi macam tu kot. Tapi..aku...kawan lelaki ramai. Cuma sampai bab suka kat dorang tetiba aje jadi macam tu.Agaknya sekarang dah lain situasinya ek. Budak pompuan berani, budak lelaki pulak yang pemalu. Apa dunia dah terbalik ke sekarang??

9 comments:

~ ReD ~ said...

hehe...cmtu la..terbalik sudaa:D

lagenda said...

Salam Ziarah,

Dapat menatu awal la macam ni yer he he he.Dah ada orang berkenan ni la cinta monyet kot

TMUkmkd said...

persaingan :p
ok la tu paling kurang gurl tu bagi tahu nak kawan :p

emm tapi perlu hati2 sebab mana tahu ada yang nak kene kan ke :)
'
jangan hanyut sudaa

Amir said...

menarik entri ni...
tp jgnlah perigi cari timba.
xmanis sgt. nti nampak sgt pompuan tu terhegeh2.... jatuhla maruah pompuan.

noor afzan said...

tunjuk sikit mua mir..
mesti hensem nih..=)

Didi Nadhirah said...

sama la kalo minat ni pandnag dr jauh je tak berani la nk antar2 surat ni

zella said...

time skolah2 dulu,jgn harap nk antar2 surat camtu..malu oooo....
;)

haswida abu bakar said...

aduuuhhh...Ila my pren....bila baca aku macam deja vu la pulak...hehehee.....

tapi kira berani la budak pompuan tu sebab baru form one dah teror....kalah tut...tut..tut....:)

ila-ali said...

ReD - tu la pasal..

lagenda : Salam ziarah kembali...dapat menantu awal?? tokmo la...simpang malaikat 44.

TMUkmkd : rasanya nak kawan takpayahla bagi surat-suratkan..bila dah bagi surat tu mcm ada udang disebalik batu aje!!

Amir : Tu lah dia...ada yg tak kisah perigi cari timba ni...tapi...kecik-kecik ni tak payah la dulu kan!! Belajar dulu...dah berjaya sok, petik jari aje ramai yg datang...cewah!! mak dia lak yg excited

noor afzan : Nak tengok muka Mir ada kat entri sebelum ni...tak hensem mana pun!!

Didi Nadhirah, Zella : Sama lah kita ek! bebudak pompuan skrg yg terlebih confident kot.

Ayu : De Ja Vu? hahaha...aku faham! aku faham!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails