Followers

Wednesday, March 3, 2010

Tips Menyemarakkan Rasa Cinta Part 1


Suatu petang yang bening
sedang aku berkira-kira 
nak melabuhkan badan disofa yang empuk
tiba-tiba
tet,tet
hpku berbunyi
menandakan mesej masuk
lantas membaca nama pengirim tadi
dari Ali bisik hatiku
sambil membaca apa yang tertera...

'aku bahagia kerana mencintaimu.
Tapi...'

La..setakat itu saje ke?
apasal ada tapi-tapi ni laks...
lain macam aje bunyi
tahulah semalam kitaorang bergaduh
biasalah bergaduh somi isteri ni
Sedangkan lidah lagi tergigit...
Tapi rasanya dah angkat bendera putih
Dah sain surat perdamaian
tapi kenapa macam tak settle ni??

Dalam terfikir-fikir tu..tiba-tiba...
tet,tet
masuk lagi satu mesej

tapi...aku lebih bahagia kerana kau
mencintaiku.' Love u

Hurm, kata-kata itu sudah cukup untuk membuatkan aku tersenyum sepanjang hari.

p/s : Kata-kata cinta sangat perlu dalam sesuatu perhubungan dan perkahwinan. Ia umpama `baja' yg menyuburkan rasa cinta!
Aku pernah buat entri pasal surat cinta lama-lama. Kalau ada yg belum baca, sila baca kat SINI.
Ramai yg tny mana aku punya pulak. Jawapannya, serius aku dah cari, tp jumpa sikit aje. Tupun bercampur dengan surat-surat `orang' lain...hehehe. Klu Ali tahu ni `masak' aku nak menjawab! 
Tapi ...kalau dia tahu pun, aku tahu dia tak kisah!!

Credit to : Google Images

11 comments:

haswida abu bakar said...

dah berapa banyak surat janji damai telah kau sain? Khi...Khi....khi...

Lynn Nasir said...

salam,

hehe..romantiknye..manala cik abg dpt idea anto kata2 tu ye..hehe!

p/s: so...apa jwpnnya? :p

ila-ali said...

ayu : aah ek. Banyak dah surat janji damai tuh. Tak terkira rasanya...:)

Lynn Nasir : dtg angin jiwang karat tu..mcm tu la dia. Jwpn sy?...langsung tak romantik...tang `aku lebih bahagia krn kau mencintaiku itu...sy jawap..mana ada? perasan je!

papabear said...

wah romantis nya.... :)

ila-ali said...

papabear : sesekali bila dia romantis memang menangkap jiwa lara..hehehe

soffya said...

minta jasa baik awk yer...komen sini..http://soffya86.blogspot.com/2010/02/kamiblogger-biggest-contest.html

zella said...

wah...romanticnyer....
;)

ila-ali said...

soffya : i dah komen dah. Gd luck ye

zella :hehehe...malu plaks!

khairil said...

nice..semoga hubungan berkekalan =)

ila-ali said...

khairil : Tenkiu...
doa utk awak juga..

TK said...

u r so rite dear. Kalau cinta tapi simpan dlm perut je buat apa. Org melayu kita ni...x expressive sometimes..so we should change our attitude la kan..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails