Followers

Tuesday, December 8, 2009

Hj Ali balik Haji

Arrival Time from Jeddah : 10.55 am



Wajah gembira anak-anak menyambut babah


Amin...Syukur Alhamdulillah!



Team Khabar Haji 2009

Ni aku bersama member lama masa kat TV3. Hj Nazri Kahar dan isteri Adilah Arshad
sekrg dua-dua ada kat Astro Awani 501

6 Disember 2009 - Tarikh inilah yang kami anak-beranak tunggu-tunggu. So pagi-pagi dah bangunkan anak-anak, mandi, sembahyang, kemas rumah seadanya dan terus kuar umah. Tapi sebelum tu singgah jab kat Subaidah untuk sarapan. Makan kat luar sebab malas nak kotorkan dapur dan pikir pasal basuh pinggan pagi-pagi hari...emm..tak kuasa!

Hanya aku anak beranak aje pegi ke airport hari ni. Mak dan adik beradik aku ada kat Kedah menghadiri majlis perkahwinan anak adik mak aku @ mak sedara aku la kan! Mak mertua aku lak tengah prepare majlis kesyukuran untuk ali dan cucunya yang berkhatan pada tarikh yang sama. So, aku ajela yang menyambut...Cuak jugak aku nak bawa diorang ni sorang-sorang lebih-lebih lagi dengan anak aku yang 2 tahun tu, takut dia buat hal. Tapi alhamdulillah, sepanjang perjalanan tu dia tidur....fuh lega...!!

Kol 10 am kitaorang dah sampai ke KLIA. Ali naik commercial flight so sib baik tak delay. Tapi nak tunggu dia kuar tu punyalah lama...aqiel (anak aku yg umo 2 tahun tu) bukan main ligat, tak tau dok diam. Budak besar tu bukan tau apa. Tapi masa babahnya takde...bila dia rasa sedih atau bila` dikerjakan' oleh abang dan kakaknya, mulalah cakap nak babah! Nak babah!..orang lain pujuk semua tak jalan...nak babah jugak. Last-last kenalah telefon babahnya kat Mekah. Bukan cakap apa pun, tapi mengadu sampai meleleh air mata...dlm bahasa dia yang kitaorang pun tak paham apa, tapi kadang tu sampai tersedu-sedu...cian dia. Lepas dengar suara babahnya lepas tu dia okla...Kadang-kadang kalau bawa gi jalan-jalan, pantang nampak orang lelaki yang ala-ala botak mesti dia cakap dan tunjuk babah!babah! Sian dia...takut tekanan perasaan laks rindu kat babah! Sib baik sepanjang babahnya di Mekah dia tak demam ke, meragam ke...payah gak klu gitu. Jenuh nak cari kat Mekah nu... Mama dia lak yang demam. Tshirt babah yg belum basuhla jadi ubat. Konon-konon untuk dak aqiel kalau rindu, last-last mak dia lak yang pakai...hehehe!!
Kol 11.30 pagi baru nmpk batang idung lakiku yang kucintai sedang menyorong troli...Pakai tshirt putih aje...Aku ingatkan dia pakai jubah putih labuh ngan serban berlilit, tangan bertasbih...balik haji le katakan...tapi sempoi aje dengan tshirt putih biasa. Ali...seperti biasa memang sempoi!!Alhamdulillah, sampai juga ke tanah air bersama team Khabar Haji yang lain.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails