Followers

Saturday, November 21, 2009

Sebening Tuaran Beach Resort, Sabah








Assalamualaikum!

Lama rasanya tidak menulis di ruang ini. Rindu rasanya. Masa di Tuaran bukan taknak tulis tapi kepenatan selepas seharian berdiri dan bercakap. Malam masa untuk berehat-rehat dan menonton TV. Masa nak tulis ni pun sebenarnya tengah bersiap-siap untuk ke destinasi seterusnya iaitu Cherating Beach Resort, Pahang. Tugasan yang sama.




Emm...cerita pasal Tuaran Beach Resort (TBR). Sebenarnya ni first time aku menjejakkan kaki ke TBR ni...cantik tempatnya. Resortnya besar. Private beach. Ada SPA. Banyak bilik. Sesuai untuk honeymoon. Tempatnya kalau dari Kota Kinabalu memakan masa perjalanan lebih kurang 45 minit dengan kereta. Kenapa aku kata dia sesuai untuk honeymoon? Sebab kalau nak ke kawasan lain memakan masa gak. Kalau yang suka shopping tu aku suggestkan carila hotel yang berdekatan dengan KK saja...

Tempat ni sebenarnya dah ditutup hampir 10 tahun yang lalu dan baru dibuka pada bulan Ogos 2009. Walaupun baru 3, 4 bulan beroperasi, pengunjung luar negara ramai gak. Kebanyakannya aku tengok pelancong mat saleh warga emas. Masih lovey dovey lagi dengan pasangan masing-masing. Dengar kata promotion package kali ini sangat berbaloi -baloi harganya. Kira pandailah owner dia buat promosi.

Aku kat sini lebih kurang 5 hari jugak. Tapi kat sini tak macam semenanjung. Kat sini waktu zohor kul 11.58, Maghrib kol 5.50 petang. Masa ni dah gelap dah. Aku lak training abis kol 5.00 petang. Jadi kelam-kabut gak nak sembahyang and nak jalan-jalan tengok pantai. Hari yang keempat baru sempat tengok pantai dan kebetulan cuaca pada hari tu elok. Bolehlah amik beberapa keping gambar. Nanti aku uploadkan lagi beberapa keping gambar.

Orang Sabah memang best. Aku dok 5 hari kat sini pun dah bercakap ikut slang orang Sabah bah! Mereka sgt friendly. So dok lama kat sini taklah rasa boring sangat...cuma rindukan anak-anak saje...

Masa nak balik, memandangkan flight kol 3.30 petang, kitaorang singgah jap ke Pasar Filipina yang sekarang dah ditukar nama sebagai Pusat Kraftangan KK. Adalah membeli serba sedikit brooch mutiara sebagai cenderahati untuk adik beradik dan ipar duai. Tapi sayang kat sini terlupa lak nak amik gambar...apa tak nyer...asyik sangat memilih!! Geram tol tengok brooch, gelang mutiara cantik-cantik dan murah-murah...pakkallah duit ngam-ngam aje...kalau tak mau ku borong satu kedai tuh...hehehehe

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails